A NextArt Galéria kiemelt jótékonysági projektje, a Can of Gold
"A Marcal Wanders által 2001-ben indított, jótékony célú művészeti projekt, a Can of Gold 2011 őszétől Hamburg, Washington, Sydney, London, Mexikóváros, és Brugge után Magyarországon is megvalósításra kerül a NextArt Galéria szervezésében. A Can of Gold elnevezés a jótékonyság és a művészet összefonódását jelképezi. A projekt keretében, annak elindításakor 100 db ételkonzervet osztunk ki hajléktalanoknak. Majd ezek a konzervek bearanyozásra kerülnek, melyeket Marcel Wanders design pecsétjével lát el. Az így elkészült, sorszámozott művészeti alkotásokat értékesítjük, a befolyt teljes összeget a Menhely Alapítvány és a Magyar Vöröskereszt Reintegrációs Központ javára fordítjuk.
A projekt lényege, hogy az önzetlenségre alapozva egyszerre irányítja a figyelmet a művészet, azon keresztül a jótékonyság irányába. Missziója, hogy a gazdasági, politikai élet prominens személyiségeit, közszereplőket megszólítva az egész társadalom érdeklődését felkeltse a projekt által a kortárs művészet iránt.
Azért tarjuk fontosnak a jelölést erre a díjra, mert amellett, hogy karitatív módon segít egy világméretű szociális problémán, ráirányítja a figyelmet a kortárs művészetre is. Ez a projekt minden résztvevő országban egyetlen egy alkalommal kerül megvalósításra. Vissza nem térő lehetőséget adva arra, hogy egy nemzetközi projekt és egy világhírű designer nevével fémjelzett kampány keretében ráirányítsa azok figyelmét a kortárs művészetre, akik eddig nem kapcsolódtak be a galériák világba".
https://www.facebook.com/NextArtGaleria.CanofGold
__________________________________
NextArt Gallery’s high priority charity project, Can of Gold
"After Hamburg, Washington, Sydney, London, Mexico City and Bruges, the Can of Gold charity art project founded in 2001 by Marcal Wanders is now to be organized in Hungary by NextArt Gallery. The name Can of Gold symbolizes the fusion of charity with art. In the scope of the project, 100 tins of canned food will be distributed among homeless people. The empty cans will then be collected, gilted and labelled with Marcel Wanders’ design seal. The resulting numbered works of art will be put up for sale and the profit allotted for the Shelter Foundation and the Hungarian Red Cross Reintegration Centre.
The point of the project is to direct attention towards charity through art, reckoning with selflessness. It mission is to raise the entire society’s interest in contemporary art through this project, which addresses prominent personalities and public figures.
We consider this nomination important because besides caritatively helping resolve a global social problem, it directs attention on contemporary art. This project is realized only once in each participating country. In the scope of an international project and campaign hallmarked by a world-famous designer, it provides a singular opportunity for directing the attention of those on art who have not yet entered the world of galleries.”