For English, please scroll down
Az Agóra Oktatási Kerekasztalt több szakmai civil szervezet hozta létre azért, hogy megalkosson 2013 szeptemberéig egy olyan közoktatáspolitikai koncepciót, amely magába foglalja az egymással kompromisszumos módon egy platformra hozható, meghatározó szakmai és szakmapolitikai elképzeléseket, miközben semmilyen pártpolitikának nem veti alá magát. Széles alapokon nyugvó, a politika szabályaival is számoló, az oktatás igazgatásának kérdéseire is reagáló, a társadalom működése más szféráinak törvényszerűségeit is figyelembe vevő, a demokratikus részvétel feltételeinek létrejöttét is támogató oktatáspolitikai elképzelés megalkotása tehát a cél.
Az Agóra Oktatási Kerekasztal működésmódját a demokratikus szabályok maximális betartása jellemzi. Ez a működésmód hálózatos jellegű, és nem központból irányított, az Agórának nincs vezetősége. Tevékenysége nyitott, zárt munkafolyamatokat csakis az előkészítési fázisokban, és a szükséges rövid ideig szervez, elkészített szakmai dokumentumai pedig a nyilvánosság számára is hozzáférhetők.
Agora Education Roundtable
The Agora Education Roundtable has been established by a number of civil professional organizations. The aim of the Roundtable is to create, by September 2013, a concept of public education policy, which incorporates key ideas in the profession and in education policy that can be brought, through compromise, to the same platform, without being subject to party politics of any kind. Thus, the objective is to establish an education policy concept that rests on broad foundations, takes into account the rules of politics, reacts to questions of education management, reckons with the principles of operation in other spheres of society, and supports the establishment of the conditions necessary for democratic participation.
The modus operandi of the Agora Education Roundtable is characterized by maximal adherence to democratic rules. It is network-like and non-centralized, as Agora has no management. Agora’s activity is open: it organizes closed work processes only for necessary, brief periods in the preparatory phases, its completed professional documents are accessible to the public.